mies,lies,An en Paul

Eindelijk in Mozambique

Op woensdag was het dan eindelijk zover, op weg naar Mozambique. Gelukkig weinig problemen bij de grens, in ongeveer een uur Zuid-Afrika uit en Mozambique in. De eerste stop in Mozambique hebben we gemaakt in het plaatsje Chidenguele. Hier was een erg mooi strand waar we direct zijn ingedoken. Wat een heerlijk warm water. Bij Sun Beach lodge een chaletje gehuurd met uitzicht op zee met walvissen.

Ook al was het hier erg mooi toch de volgende dag doorgereden naar Tofo aangezien we al wat tijd waren verloren. Bij Bamboozi lodge twee nachtjes geboekt op de camping. Dit is de plek om walvissenhaaien te spotten, maar helaas was er iets teveel wind donderdag. Michel heeft wel zijn kitesurfspullen voor de tweede keer deze vakantie kunnen gebruiken. Ook vrijdag ging de snorkelsafari niet door omdat de zee te wild was. Dus even lekker geinternet en wat gelezen op het strand.

Gelukkig konden we zaterdag om 10:30 dan eindelijk op snorkelsafari. Anneke ging niet mee want die had het al een keer meegemaakt en durfde het niet nog een keer aan. De zee was gelukkig rustig vandaag en er stond niet veel wind. Na een korte briefing te hebben gehad dat we de walvishaai niet mochten vasthouden en uit moesten kijken voor zijn staart konden we gaan. We waren nog maar net onderweg en zagen een aantal walvissen met kleintjes van een paar meter afstand. Wat is dat mooi zeg. Gelijk na de walvissen kwam er een hele roedel dolfijnen langs onze boot. En toen wees onze gids de eerste walvishaai aan en konden we het water in. Wat is dat gaaf om met zoโ€™n groot beest mee te zwemmen. Uiteindelijk 5 walvishaaien gezien en ook nog gezwommen met een manta ray was het weer tijd om terug te varen. Dit was echt een hele mooie ervaring.

Dezelfde dag nog naar Morrungulo gereden dit is ongeveer 3 uur rijden ten noorden van Tofo. Hier weer twee nachtjes op een camping aan het strand geboekt. Hier lekker gerelaxed en wat kreeften gekocht van een lokale visser die we sโ€™avonds op de braai hebben gegooid.

Op maandag zijn we naar Vilanculos gereden. Hier nog even genieten van het strand want vanaf woensdag gaan we het binnenland van Mozambique in en zullen we het even zonder de zee moeten doen.

Groeten uit Mozambique

Paul, Anneke, Mies en Lies

Paspoort gekregen

Gisteren in de middag eindelijk het telefoontje dat we het paspoort konden ophalen bij de ambassade in Pretoria. Daarna gelijk naar Nelspruit gereden waar we vandaag een visum voor Mozambique proberen te regelen. Dan gaan we weer terug naar Mies en Lies in het Kruger en hopen daar ook nog een paar beesten te zien. Na alle rompslomp kunnen we het nog goed vinden met elkaar. De Auto heeft zich de laatste 1500km goed gedragen.

De groetjes van Paul & Anneke

Beesten kijken in Krugerpark

13 september

Vrijdag aangekomen in het Kruger Park. We hebben geluk dat we vrijdag en zaterdag in Crocodile Camp kunnen slapen want het park is dit weekend helemaal volgeboekt. Zaterdag hebben we een plekje op de camping bij het hek en komt er om 17:00 uur een Hyena langs. Waarschijnlijk op zoek naar eten wat mensen over het hek gooien.

Zondag gaan mijn ouders richting Pretoria want hopelijk kunnen ze maandag of dinsdag een nieuw paspoort ophalen. Mies en ik rijden verder het Kruger Park in richting Skukuza camp. We hebben hier twee nachtjes op de camping geboekt. Natuurlijk weer bij het hek en om 16:00 uur tijdens het eten kwam er weer een hyena op bezoek om vlees te bietsen(zie de foto's).

Om 17.00 uur een night game drive(dieren kijken in het donker onder leiding van een gids) geboekt was wel erg grappig. En ja,onze eerste luipaard gespot. Verder nog wat kleine hyenaatjes gezien en andere minder boeiende beestjes.

En ja hoor jullie hebben er lang op moeten wachten.. daar is ie dan.. de film die mies in elkaar heeft geknutseld is eindelijk af!!! Ga gauw naar de link video's om de film uit te checken.

Eindelijk mooi weer, 30 graden en zon dus gaan we nu lekker relaxen bij het zwembad!!

Nou hopelijk gaat alles goed in NL??

Groeten uit Zuid-Afrika,

Mies en Lies

Nelspruit

Afgelopen maandag in Durban aanvraag gedaan voor een nieuw paspoort moet in Nederland

worden gemaakt en dan terug naar Pretoria ( even 800 km)waar we deze hopelijk dinsdag kunnen ophalen.

Zijn nu in Nelspruit en hebben een prachtige tocht van uit Piet-Retief gehad.

Vandaag wordt onze auto gerepareerd er was kortsluiting in de bedrading.

Het is wel even aanpoten veel Km'ters maar de sfeer is goed en hopen in Mozambique wat

rust te nemen.

Zoeken nu een lokatie dicht bij het Krugerpark omdat alles vol is in het park.

Ieder de groeten van ons alle vier en tot de volgende keer

2000km verder en een paspoort gestolen

Na ruim 2000KM langs de kust te hebben gereden kwamen wij er op vrijdag achter dat Anneke haar paspoort en pasjes gestolen waren. Die waren gewoon uit de auto gehaald op de camping toenAnneke nog lag te slapen in haar daktentje en Paulweg was om een strand wandelingetje te maken om walvissen te spotten.

Dus moesten we de reisplannen een beetje omgooien,Michel en ik zijn vandaagnaar HluhluweNP gereden en blijven hier een nachtje slapen.Wel al wat zebra's, giraffen en buffels gezien. Hopelijk kunnen we strakjes nog wat leeuwen en luipaarden spotten.

Paul en Anneke zijn vandaag richting Durban gereden. Morgen gaan ze proberen een nieuw paspoort bij de Nederlandse Ambassade aan te vragen. Dit gaat waarschijnlijk 5 werkdagen duren.

Wij gaan morgen richting Sodwana Bay. Walvissen en walvishaaien spotten en natuurlijk gaat mies ook lekker kiten (als er wind staat).

Foto's en filmpjes volgen nog, internet gebeuren is hier niet helemaal top.

Groeten,

Mies en Lies

Eerste korte update van onze trip

Nu is het dan eindelijk zo ver..na vier dagen hard werken om alles voor de reis te regelen gaan we vandaag vertrekken uit Cape Town. Met 3 nieuwe accu's en een nieuwe radiator een vriezer en een koelkastje gaan we Ontour . Hadden een probleem met de moeren van de Hilux er was geen sleutel bij en was nergens te krijgen na 2 dagen zoeken er een gevonden volgens de monteur de laatste in Africa.

En nu naar Nature Valley een afstand van ongeveer 500 km.

Groeten uit Zuid-afrika,

Mies, Lies, Paul en An

Voorbereiding

Op zondag 8 augustus 2010 nog onze laatste meeting gehad voor de voorbereidingen van de reis Malawi-Zambia met Koos, Theo-Willem, Vincent en Bas. Was erg gezellig.

Nog maar 13/14 nachtjes slapen en dan zijn we alweer in Zuid-Afrika.

Dan volgt snel het eerste reisverslag,

Groet Liesbeth, Michel, Anneke en Paul

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dรฉ plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!