mies,lies,An en Paul

Van Livingstone naar Swakopmund

Na afscheid te hebben genomen van Koos, Theo-Willen,Bas en Vincent zijn we vertrokken naar Katimo Mulilo in Namibie. Bij de grenspost verliep voor het eerst alles soepel en er was een supermarkt waar we alles konden krijgen. Op de camping aan de Zambezi waar Michel met een zelfgemaakte werphengel vis voor de barbecue geprobeerd heeft te vangen,helaas niet gelukt. Via een tocht door de Caprivi strook (330km) tussen Angola en Botswana eindigde we in Ngepi camp aan de Okavanga rivier. Ons zwembad was daar een openkooi in de rivier met de nijlpaarden en krokodillen om ons heen. Speciaal waren de wc's en badkuip met uitzicht op de rivier. Hier hebben we met Mokoro's (soort kano) een tocht gemaakt dichtbij de nijlpaarden en krokodillen best eng. Via een overnachting in Roys Camp zijn we naar Etosha gereden waar we onze eerste zwarte Neushoorns hebben gespot en s'avonds na de braai bezoek hebben gekregen van twee Honey Badgers die op 1 meter afstand de resten van de steaks opaten. In Etosha hebben we in 3 dagen heel veel dieren gezien, helaas geen Luipaarden en Cheeta's. Via een overnachting in Aba-Huab een camping gerund door de local community waar de woestijn olifanten over de camping liepen . We zijn over een slechte weg met veel losse stenen naar Palmwag gereden waar we, het kon niet uitblijven een lekke band kregen die in no-time door de locals is gerepareerd. Het gebied rond Palmwag was uitzonderlijk mooi er was veel wild te spotten op 4 meter van onze tentjes kwam zo nu en dan een olifant langs. Na het ophalen van onze permit zijn we langs de Skeleton Coast gereden een tocht van ruim 300km waar je niemand tegenkomt en hebben we overnacht in Mile 108, een camping aan zee zonder water en licht waar we al het eetbare wat we hadden hebben opgegeten, zelfs onze afwasteil is daar door de Jakhalsen of Hyena's kapot gebeten. Na 2 weken rondgezworven te hebben in een zeer dun bevolkt maar uniek deel van Namibie was het heerlijk om van de luxe in Swakopmund te genieten en hebben we gekozen om 3 nachten op een echt bed te slapen in Desert Sky lodge. Vandaag is Mies op z'n 32ste verjaardag lekker gaan sandboarden in de woestijn. En vanavond lekker wild eten in Swakopmund.

Groeten uit Swakopmund

Bep

Mies, gefeliciteerd!!! Die verjaardag zal je niet snel vergeten!
Wat een verhalen weer...
Het wordt wel tijd dat mijn zussie weer thuis komt, hoor! Ik mis haar!
Nog heel veel plezier.
Dikke knuffel Bep

dick & hélene

Hoi Michel, Liesbeth, paul en Anneke,
Van harte gefeliciteerd met Michel zijn verjaardag.
Een verjaarsparty in Namibie dat is weer eens wat anders.
Het zal vast wel een heerlijke braaij worden. Spare ribs van zebra of wrattenzwijn? Geniet ervan.
veel plezier
dick & hélene

Loes

Klinkt weer goed allemaal! Mies een hele fijne verjaardag en lekker genieten nog...
Groetjes Loes

Marjolein

Klinkt als...een heel goed verjaardagsfeestje! Op een mooi lang en gezond leven!
Veel plezier met zn allen. XLein

Broer

Ik ben jaloers op jullie avonturen, bro happy birthday!!

koos

wij hebben toch ook afscheid genomen ?
Ik mis het wel na zo een mooi verhaal
leef mee met jullie en michel gefeliciteerd

Laters Koos

TW & Koos

En thuis in Kaapstad aangekomen?