mies,lies,An en Paul

Van Lilongwe airport tot de Vic Falls,

Op donderdag 14 oktober onze gasten opgehaald van het vliegveld. Erg leuk om elkaar op z'n klein vliegveld in Afrika tegen te komen. Dezelfde dag vertrokken naar Boadzulu lodge waar het festival vlakbij is. Op vrijdag zijn we met zijn allen in 1 auto naar het festival gereden, sommige in de auto en de andere in het bakkie. De sfeer was erg goed op het festival en de minster van cultuur heeft het festival geopend nadat hij skydivend op het terrein was geland. De tweede dag zijn we met de boot naar het festival gebracht nadat we zijn wezen snorkelen bij een eiland. Na twee dagen festival zijn we zondag vertrokken naar Zambia. Alles ging heel voorspoedig totdat we bij de grenspost van Zambia aankwamen. Hier hebben we ongeveer drie uur moeten wachten op papieren voor onze auto's. Om ongeveer 18:00 uur konden we Zambia in. Het was al donker aan het worden en we moesten nog een slaapplaats regelen. In Chipata gelukkig een slaapplaats gevonden. Op maandag zijn we vertokken naar South Luangwa Park. Dit was 140km rijden op een niet al te beste weg. Op de laatste 40 km stopte onze auto ermee en stonden we stil. Bas ging toen een stukje lopen om te kijken of de walki talki het ging doen. Dat was niet het geval maar hij kwam wel terug met een automonteur. Er zat wat vuil in onze benzinefilter. Dus na een uur konden we weer verder. Om ongeveer 16:00 uur kwamen we aan in Wildlife camp en we werden meteen naar onze tenten/camping gebracht. Vanuit de tenten hadden we allemaal een prachtig uitzicht op de Luangwa River. Waar s'ochtends rond 5 uur altijd de olifanten overstaken en natuurlijk ook veel crocs en hippos zwommen. In South luangwa park twee nightdrives en een morning walk gedaan. Na vier nachten hier te zijn geweest moesten we weer verder. Op onze route naar Kafue NP nog twee tussenstops gemaakt in Luangwa Bridge camp en in Lusaka. Van Lusaka naar Kafue NP kregen we weer pech en gelukkig waren er genoeg mensen die ons wilden helpen (op zondag en onafhankelijkheidsdag). Uiteindelijk bleek onze benzinepomp kapot te zijn. En dus moesten we (Vincent en Bas) op zoek in Lusaka op Independance day naar een nieuwe benzine pomp. Na ongeveer anderhalf uur kwamen ze terug met jahoor een nieuwe benzinepomp en konden we Kafue NP in. Hier twee nachten geslapen in Mayukuyuku lodge. Hier een boottochtje gemaakt en s'avonds hoorden we leeuwen heel dichtbij brullen. We durfden niet meer naar het toilet te lopen. Na uiteindelijk toch goed te hebben geslapen zijn we vertrokken naar New Kalala Lodge wat in het zuiden van Kafue NP ligt. Hier even twee nachten gerelaxed bij het zwembad en wat gelezen. En toen ons opgemaakt voor onze laatste grote tocht naar de Vic Falls. Was een erg mooie weg en we moesten ook nog met een pontje over . Op vrijdag zijn we aangekomen in Livingstone. Hier een nachtje in het centrum geslapen en nu zitten we aan de zambezi rivier. Koos en Theo-Willem hebben hier zondag leeuwen uitgelaten en geaaid en een helikoptervlucht gemaakt over de Vic Falls en zijn op maandag naar Livingstone eiland gegaan. Vincent en Bas zijn zondag een morning walk gaan doen op zoek naar neushoorns, ze hebben er vijf gezien. En gister zijn ze gaan raften met Michel op de zambezi rivier. Gisteravond hebben we ter afsluiting nog een boottripje gemaakt met zijn allen want vandaag gaan Koos en Theo-Willem alweer richting huis.

Groeten uit Zambia, Vic Falls

Koos, Theo-Willem, Bas, Vincent, Paul, Anneke, Mies en Lies

Gep en Carola.

Hallo allemaal, wat een geweldige foto's en verhalen.
Super indrukwekkend om mee te maken. Daar krijg ik, Carola, wel heel erg de reiskriebels van. Stoer van jullie, Theo-Willem en Koos, om die leeuw te aaien. Staat goed op de foto! Geniet verder van jullie reis. Liefs Gep en Carola.

Lizzy

Hoi lieve mensen, wat een heerlijke reis moet dat voor jullie zijn. Wij houden de boel wel draaiende hier in Nederland hoor hahahahhahah. Blijf genieten en voorzichtig blijven hoor. Nog een fijne reis verder.

Groetjes,
Lizzy

Arjen, Joke en Evi

Lieve Michel,

gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

dikke kus van ons