mies,lies,An en Paul

Van Cape Maclear naar Lilongwe,

Op woensdag van Cape Maclear naar Bua River lodge gereden. Deze lodge lag in het Nkhotakota wildlife reserve. Er was niet veel wild te zien in dit park maar de locatie was prachtig. We waren de enige die daar aan het kamperen waren, en de eigenaar John was ontzettend vriendelijk. We zijn met hem meegelopen naar een mooie plek voor de zonsondergang en daar stond ook onze gin tonic en bier al klaar. Toen we terug liepen naar onze tent stonden alle weggetjes vol met olielampen. Dit was een erg mooi gezicht. De volgende ochtend hebben we daar nog een wandeling met een gids gemaakt, nog wat krokodillen en vogels gezien. En toen vertrokken naar Kande beach. De volgende dag zijn we naar Sandra gelopen om het nieuwe schooltje te zien. Toen we aankwamen waren de kinderen net aan het eten. Anneke had op de camping alvast 120 beessies uitgeteld en deze aan Vince de leraar gegeven. Hij riep alle kinderen bij elkaar en ze gingen samen zingen en dansen. Zo leuk om te zien hoe blij en vrolijk al deze kinderen zijn. Michel heeft het een en ander gefilmd en zal proberen dit ook snel op de site te zetten. Na afscheid te hebben genomen van deze lieve kindertjes zijn we weer terug naar de camping gelopen. Op zondag naar Mzuzu gereden in de hoop dat daar nog benzine te krijgen was. Er zijn al weken problemen met de toelevering van benzine. En godzijdank was er benzine en konden we verder rijden naar Luwawa forest lodge. Hier een beetje gewandeld in de bossen. En vandaag naar Lilongwe gereden omdat donderdag onze gasten aankomen. Hier gaan we morgen boodschappen doen want er is eindelijk een normale supermarkt.

Groeten uit Malawi

Paul, Anneke, Mies en Lies

Gep en Carola.

Hi, wat leuk om jullie zo te volgen. Gezellig voor jullie dat nu anderen aansluiten. Super leuk dat jullie daar met elkaar een festival mogen beleven. we kijken weer uit naar de foto's. Geniet ervan. Lieve groetjes van Gep en Carola.

Nic en Janny

Prachtig..ver-weg..en toch zo direct te zien wat jullie precies op deze dag doen..struinen door 't bos en heerlijk een tochtje met de boot maken...en kinderen met zo iets simpels blij maken! Stekte met z'n allen de komende tijd..en veel plezier!! Lieve groetjes

Marc

Jullie reisverhaal lijkt wel uit de vorige eeuw.
In sommige landen staat de tijd gewoon stil.
Voor ons normaal. even tanken, bij jullie bepalend of je wel of niet verder kan..........
Relativering, geduld en aanpassing aan de omstandigheden, mooi om te lezen.
De visite zal er nu zeker zijn.
Verwacht dat ze net zo genieten als jullie!
groet en geniet
Marc

dick & helene

Hallo Michel, Liesbeth, Paul en Anneke,
Ook wij hebben nu de site gevonden en zijn helemaal bij met het bekijken van de foto's en films: prachtig!! Dat is pas vakantie houden en genieten. Jullie zijn al een flinke tijd weg en zullen weinig aan dit koude kikkerland denken. Het is echt spannend en opwindend vooral als je paspoort wordt gestolen. Schattig al die opnames met kinderen. Je zou willen horen wat ze zeggen of zingen?
Wij hebben inmiddels ook een cruise gemaakt langs Italie, Kroatie, Griekenland en Turkije: dat was ook heel leuk en vooral lekker warm: meestal 35 graden. Het lukt inderdaad niet om een foto van dat schip van 15 verdiepingen hierbij te plaatsen. Verder hebben we nog moeite met het acclimatiseren maar Hélène is al weer aan het werk.
Maar wat moet ik nu doen om dit bericht bij jullie te krijgen? Ik wacht af of het lukt. Veel plezier en groeten
dick & hélène

Bep

Ik mis m'n zussie!

Nic en Janny

..ook ik bedacht dat ik weer eens zal gaan kijken HOE het jullie "vergaa't"..met jullie vrienden..zo'n grote groep samen dolend door..Malawi..
We hopen wel dat alles goed gaat/is met jullie na zo'n 14 dagen en kijken uit naar het vervolg van jullie mooie reis. Doeg..groetjes