mies,lies,An en Paul

Van Pemba naar Malawi

Na twee nachtjes te hebben geslapen in Pemba magic lodge, besloten om naar een andere camping te rijden aangezien bij Pemba Magic Lodge niet echt een mooi strand was. Dus naar Pemba dive and bush camp gereden. Dit was een goed idee. Dit is de beste camping die we tot nu toe gehad hebben. S'avonds werd er een olielamp bij je tent neergezet en er stond altijd een kan met heet water klaar. Zelfs de afwas werd gedaan op de camping. Ook werd er voor ons elke avond heerlijk gekookt. Op donderdag een snorkeltrip geboekt om met dolfijnen te zwemmen. Een aantal dolfijnen zwommen onder Michel door. Na drie heerlijke ontspannen dagen te hebben gehad weer terug naar Nampula gereden. Hier kwamen we erachter dat onze auto een raar geluidje maakte. Toch voor de zekerheid naar een garage gereden en er was inderdaad wat los. Het ringetje van de alternator zat los. Na ongeveer 4 uur wachten was de auto klaar. We moesten wel in het donker onze camping zoeken maar gelukkig wisten we waar deze was. De volgende dag was het plan om naar Cuamba te rijden maar daar aangekomen konden we geen accommodatie vinden en besloten we door te rijden naar Malawi. Dit was ongeveer 500km op een zandweg. Bij de grens ging alles gelukkig weer erg snel en binnen ongeveer een uur reden we in Malawi. Ook nu werd het al weer donker en dat was wel een beetje eng met zoveel mensen op straat . Om 18:30 kwamen we aan in Sunbird Nkopola lodge. Dit is de plek waar ook het Lake of Stars festival gehouden word. Hier even lekker uitgerust. Michel heeft zelfs nog even gekite, hij was de eerste die daar ooit had gekite en hij had dus ook weer veel bekijks. Hier hebben we alvast onze festival tickets gekocht en zijn we op zoek gegaan naar een leuke locatie om de 14,15 en 16de oktober door te brengen. Een leuke locatie gevonden ongeveer 7km van het festival.

Vandaag zijn we naar Cape Mclear gereden en staan we op een mooie camping direct aan het meer. Morgen gaan we hier kijken of we een leuk eilandtripje kunnen boeken. En ja hoor ook hier hebben we weer een wifiverbinding op de camping. Foto's en een nieuw filmpje volgen snel.

Groeten uit Malawi

Paul, Anneke, Mies en Lies

Vincent van Duijn

Hello Heroes, hier alles goed.. Leuk om te lezen dat er minder tegenslagen waren dan jullie vorige verslag!

Hebben jullie nog supplies nodig van het moederland?

Grzz, Vincent

Joke

fijn dat het allemaal goed gaat met jullie en weer leuke foto's! En wat geweldig zeg om met dolfijnen te zwemmen.... Veel plezier op het festival. Treden er nog bekende mensen op?
liefs Joke

Marc

Wouw zo een reis met deze ervaringen!
Jullie maken veel kilometers.......
Zo een camping waar ze ook koken en afwassen, wat doe je daar dan zelf?
In Leiden gewoon weer haringen wit brood eten, bier drinkende geuzen en ander gepeupel op straat.
Oja het rook naar uien.........

bert en coby

geweldig, die verhalen en foto`s zorgen er voor dat we echt een beetje meereizen
gisteravond hadden we hier ook een prachtige rode afrika lucht.........., heerlijk dat jullie zo genieten met elkaar en in dit prachtige landschap
blijf wel voorzichtig!